Kampen mot mig själv

Nu när jag är inne på min fjärde vecka med mitt nya liv och kampen mot mig själv.
 
För det är ju verkligen så, att jag har hamnat där jag hamnat, med tanke på min vikt, det har ju handlat om (över lång tid) att jag varit slö, lat och likgiltig. Jag har valt att käka godis, jag har valt att käka snabbmat, och jag har valt att vara hemma och inne i min soffa framför Tv:n.
 
Men nu är det annat. Ett fantastiskt bra exempel på det, var nu på lunchen, jag hade inte planerat tillräckligt, så jag hade ingen matlåda med mig. Ut på stan, och det första som dyker upp i mitt huvud är - Hamburgare, det var länge sedan, (december), jag gick in på Sibyllarestaurangen i Sala (jobbar i Sala) men när jag väl var där så kände jag - Nej, jag är inte sugen, jag vill inte förstöra allt det bra som jag jobbat så hårt för under januari, så jag gick ut igen. Jag i stället in på en annan restaurang i Sala, och där beställde jag en jättefräsch och god kycklingsallad i stället. Så jäkla bra, jag vann den kampen mot mig själv, 1-0 till mitt nya, vettigare och kloka jag :) ha!
 
och så jäkla skönt sedan efter lunchen, att jag inte drog i mig det där, som jag inte ska käka, (inte så ofta i alla fall)
 
The fight continues.... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0